Sunday, August 13, 2017

my first solo trip (fifth day; 28/06/2017)



28/6/2017 fifth day



pukul 5.00 pagi ok aku pergi onsen. hari ni memang aku sengaja bangun awal sebab aku nak mandi onsen lagi, mandi awal sebab tak nak mandi dengan orang lain. haha. onsen ni open dari 5.00pm sampai 8.00am everyday. so ko kena pandai2 cari masa kalau kau suka kan privacy. best gila. dalam pukul 7.00am aku dah keluar menapak pergi nagoya station. jauh woi, so aku kena bajet masalah, hujan rintik2, nasib ada mcm subway bawah tanah, so selamat. flight aku pukul 10.15am, sedang elok la sampai airport check in semua. tiket nagoya station ke airport 870yen.

kali ni transit dekat hanoi. aku melepak main hp je. sampai KLIA, aku tunggu zati. omg, happy gila jumpa someone familiar and having a a real conversation. haha. patutnya flight aku ke Kuantan malam tu jugak, tapi sebab Mas tiba2 cancel flight malam tu, so aku kena bermalam dekat capsule hotel dekat klia 2. flight aku keesokkan harinya ke kuantan.

all in all, bajet aku ke nagoya kurang dari RM3k. haha, murah kan, mostly sebab kebanyakan tempat aku pergi xpayah bayar, x ada entrance fee and transportation pun kira oklah, aku banyak berjalan. accommodation pun aku memang pilih hostel la first choice. So, nagoya is a good place to go, aku pun x faham kenapa review mcm kata x best. bagi aku ok la. tak hectic macam osaka, and peaceful. aku memang suka tempat kampung2, so aku boleh jadi bias. haha.


jajan jepun staff dekat kyoya ryokan bagi. awwww

habis satu buku aku baca ok.

capsule hotel. pening weh duduk dalam ni. memang terkepung.

p/s: berjalan solo dan berjalan dengan kawan, dua-dua ada pro n cons. berjalan dengan member, kau kena being considerate with your friends tak boleh nak ikut kepala kau je nak pergi mana2. berjalan sorang, aku memang selagi boleh aku jalan je, my friends are all aware of this fact. so dua-dua aku enjoy. this is my first solo trip so bagi aku memang memorable. orang tanya tak rindu ke ketupat rendang bagai, aku jawab tak, aku lagi bangga berat aku turun. haha. so, apalagi, if you want to try it, go do it!


No comments: